Support

Tekniska problem

Har du problem som rör inloggning eller andra tekniska problem med plattformen?
Maila till: info@baldacci.se

Produktfrågor

Har du frågor om någon produkt eller önskar att bli kontaktad av en av våra tekniker?
Maila till: info@baldacci.se

Vanliga frågor

Längre ner på sidan hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får.

Vanliga frågor om våra digitala kurser 

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får om våra digitala utbildningar.

Hur får jag på förhand information om era Academy LIVE sändningar?

Vi kommer annonsera dem i våra olika sociala medier och de kommer veckor i förväg att läggas upp på sajten så man kan gå in och anmäla sig i förhand.
Du hittar alla våra digitala live-utbildningar här.

Måste jag vara befintlig kund för att kunna gå utbildningar som inte är gratis?

Nej, generellt inte, men du måste vara registrerad här på sajten. Om det är en certifiering av t. ex. Olaplex, då krävs det att du är Olaplex Gold Member. Om du är mer intresserad av det kontakta din säljare.

Jag vill bli kontaktad av er (säljare, tekniker etc), hur löser vi detta?

Skicka ett mail till oss, så löser vi detta.

Jag har feedback, idéer, förslag hur Baldacci Academy kan bli ännu bättre, vem vänder jag mig till?

Vad roligt, det gör du via mail till info@baldacci.se

Måste jag ha ett zoomkonto för att kunna se live-utbildningarna?

Nej, det behöver du inte. Men det underlättar att ha ett Zoom-konto, då vissa mobiler kan ha svårt att spela upp ljudet utan appen.
När du anmält dig till den digitala liven du vill gå kommer du att få ett mail med länk direkt till liven. Färdigt att klicka på när liven ska starta.
Du hittar alla våra live-utbildningar här.

Kan man se utbildningarna både via dator och telefon?

Ja, det fungerar utmärkt med både dator och mobil, men även med surfplatta.

Hur långt innan måste jag koppla upp mig?

Vi rekommenderar ca 10 minuter innan start.

Vad är viktigt att tänka på vid en live utbildning?

Eftersom utbildningen sker i ”direktsändning” så går det inte att ”spola tillbaka”. Om du har tekniska problem använd i första hand chattfunktionen, men tänk på att våra utbildare som håller live inte har möjlighet att pausa hela utbildningen för enskilda tekniska problem vid större grupper.

Därför är det viktigt att du själv säkerställer att du har har följande klart inför live-utbildningen:
  Stabil internetuppkoppling
  Klickat i ljud samt bild på din dator /telefon/ surfplatta.
  Vi rekommenderar att du skaffar Zoom inför mötet, då det oftast fungerar felfritt.

 Vad gäller om jag måste avboka en live-utbildning?

Behöver du avboka, omboka eller har övriga frågor, kontakta oss på: info@baldacci.se eller via 031-476 000

Vanliga frågor om våra fysiska kurser 

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får om våra fysiska utbildningar.

Hur får jag på förhand information om fysiska utbildningar?

Vi kommer annonsera dem i våra olika sociala medier och presenteras i vår kurskatalog.
Kurserna läggs upp flera veckor i förväg, så man kan gå in och anmäla sig i förhand.
Du hittar alla våra fysiska utbildningar här.

Måste jag vara befintlig kund för att kunna gå era fysiska kurser som inte är gratis?

Nej, generellt inte, men det är att föredra, då våra utbildningar riktar in sig på de varumärken vi säljer.
Men vid certifiering av t. ex. Olaplex, då krävs det att du är Olaplex Gold Member.
Är du intresserad av att bli kund hos oss är du varmt välkommen att kontakta oss på info@baldacci.se eller via telefon på: 031-476 000.

Jag vill bli kontaktad av er (säljare, tekniker etc), hur löser vi detta?

Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss på info@baldacci.se och/eller via telefon på: 031-476 000så löser vi detta.
Behöver du kontaktuppgifter till din säljare hittar du det här.

Hur långt innan kursen startar bör jag vara på plats?

Vi rekommenderar ca 10 minuter innan start.

Vad är viktigt att tänka på inför en fysisk utbildning?

  Läs igenom kursbeskrivningen, så att du vet vad som gäller för just den kursen du ska gå.
  Ta med dig det som ska med. Står det att du ska ta med dig din sax, var noga med att du tar med dig den, då vi inte kan erbjuda reserv på plats. 
  Dubbelkolla att du anmält dig till rätt kurs och rätt dag. 
  Kom i tid, gärna 10 minuter innan.

Hur betalar jag för en fysisk utbildning?

Faktura kommer via e-post 1-2 veckor efter kursstart. Var därför noga med att ange rätt mailadress vid bokning.

När får jag mer information om kursen?

Detaljerad info mailas 1-2 veckor innan kursstart. Var noga med att fylla i korrekta uppgifter i bokningen.

Kan man bara boka in en person per bokning?

Ja, vi behöver komplett ifylld information för respektive deltagare.

Jag har en matallergi, hur meddelar jag detta?

Ange detta i bokningsformulärets sista fält, under "övrigt".

 Vad gäller om jag måste avboka?

Genom att anmäla dig till våra kurser, samtycker du till våra avbokningsregler, som innebär följande:
Eventuella avbokningar måste ske via mejl senast 10 arbetsdagar före kursstart, annars debiteras du 50 % av kursvärdet för All-Inclusive kurser, och 100% av kurskostnaden för Exclusive kurser. Om du måste avboka dig p.g.a. att du blivit akut sjuk eller råkat ut för ett olycksfall, behöver du visa upp ett läkarintyg.
Vid avbokning och övriga frågor, kontakta oss på: info@baldacci.se eller via 031-476 000

OBS
! Notera att Urban Academics och Hårda Fakta bokas/avbokas via dem, därför gäller deras egna boknings/avbokningsregler.

All inclusive vs Exclusive - vad är skillnaden?

Vi vill att så många som möjligt ska få möjlighet att bredda sina kunskaper och inspireras, därför har vi nu skapat ett helt nytt upplägg som vi valt att kalla för: “All inclusive” och “Exclusive”.
Där All inclusive innebär att kursen är kostnadsfri för dig som är kund hos Baldacci.
Medan Exclusive är de kurser vi erbjuder ihop med våra ambassadörer och/eller våra större utlandsresor samt Wellness. De här kurserna är fortsatt kopplade mot en kostnad, vilket tydligt framgår vid din bokning.
Created with